Skip to Content

Spørsmål og svar

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om medlemskap.


1. Hvordan viser jeg at jeg er medlem når jeg handler i nettbutikken eller skal kreve rabatten som medlemsfordelene gir?

Vi sender ikke ut medlemskort, men oppgir medlemsnummeret på innbetalingsgiroene vi sender ut ved betaling av medlemskapet. Bruk dette nummeret når du handler i nettbutikken eller skal utnytte medlemsfordelene som medlemskapet gir.

2. Jeg skal flytte/har flyttet – hvordan endre adressen?

Adresse, navn og andre opplysninger endrer du enkelt her.

3. Hvordan får jeg bestilt varer i nettbutikken?

Varer bestilles direkte i vår nettbutikk. For kjøp i den danske nettbutikken til vår søsterorganisasjon Cyklistforbundet, må man sende en bestilling på varer til butik@cyklistforbundet.dk. Husk å oppgi ditt medlemsnummer, fullt navn og adresse.

4. Hva gjør jeg hvis jeg har ikke mottatt oblat til sykkelen min etter registrering i Securmark?

Da må du ta kontakt med Securmark (tidligere Falck sykkelregister), slik at de får sjekket oppføringen. Securmark kan kontaktes på telefonnummer 37 05 67 89 eller per e-post på sykkel@securmark.no.

5. Jeg ønsker å registrere sykler i Securmark sykkelregister (tidligere Falck), hvordan gjør jeg det?

Sykkel kan registreres i dette skjemaet. Finnes brukerkonto på navnet fra før, legges den nye sykkelen til den eksisterende kontoen. Finnes ikke brukerkonto, oppretter Securmark en ny konto og oversender brukernavn og passord. Ved spørsmål om registrering og registeret kan Securmark kontaktes på 37 05 67 89.

6. Kan jeg betale uten KID-nummer?

Ja, det kan du, men da må du henvise til medlemsnummer. Vi ser imidlertid helst at du bruker KID-nummer, siden dette forenkler registreringen av innbetalingen.

7. Jeg har mistet innbetalingsblanketten min. Hvordan betaler jeg?

Da kan du enkelt betalt inn kontingenten direkte til vår konto 1607 33 52855 og merke betalingen med «Medlemskontingent + År», så blir dette registrert på medlemskapet ditt. Sett gjerne opp e-postadresse og medlemsnummer i meldingsfeltet.

8. Har dere Avtalegiro/eFaktura?

Avtalegiro kan du velge gjennom nettbanken din. eFaktura har vi foreløpig ikke.

9. Jeg har betalt medlemskapet to ganger. Hva gjør jeg?

Gi oss beskjed om du ønsker det ene beløpet overført til neste medlemsperiode eller om du ønsker pengene tilbakebetalt (da trenger vi i så fall et kontonummer for å tilbakeføre beløpet).

10. Jeg tok ikke vare på giroen med medlemsnummeret – hvordan finner jeg det?

Send en epost til post@syklistene.no og be om å få medlemsnummeret.

11. Jeg glemte å be om oblat/kvittering i nettbanken. Hvordan får jeg et nytt?

Send en epost til post@syklistene.no, så skal vi hjelpe deg.

12. Jeg er utmeldt men får fortsatt giro og/eller blad.

Send oss en e-post post@syklistene.no, så fikser vi det.

13. Hvordan melder jeg meg ut?

Send en e-post på post@syklistene.no. Husk å oppgi medlemsnummer og navn og at du ønsker å melde deg ut.

14. Hvordan endrer jeg medlemskategori?

Fyll ut endringsskjemaet. Dersom du endrer fra hovedmedlem til familiemedlem, må du huske å skrive inn navn og fødselsår på husstandsmedlemmene som skal registreres inn.

15. Hvor lenge varer medlemskapet?

Medlemskapet varer 12 måneder fra du melder deg inn, og det varer til du sier det opp.

16. Hvilke medlemsfordeler får jeg?

Som medlem får du tilsendt bladet Syklistene tre ganger i året. I tillegg har du muligheter til å kjøpe sykkelutstyr til reduserte priser via vår nettbutikk, og du kan også handle i vår danske søsterorganisasjons nettbutikk til medlemspris. Syklistenes Landsforening har inngått avtale med en rekke bedrifter om ulike typer rabattavtaler. Her finner du oversikten.

17. Hva koster et medlemskap?

Familiemedlemskap kr 590,–
(innebærer at alle i samme husstand kan nyte godt av medlemsfordelene)

Hovedmedlemskap kr 490,–
(gjelder deg som enkeltperson)

Ungdom under 26 år, studenter og pensjonister kr 195,–

 

  • Støtt oss som medlem i dag – gå til innmelding!
Back to top