Skip to Content

Spørsmål og svar


Her finner du svar på det du trenger å vite om medlemskap.

1. Hvordan viser jeg at jeg er medlem når jeg handler i nettbutikken eller skal kreve rabatten som medlemsfordelene gir?

Vi sender ikke ut medlemskort, men oppgir medlemsnummeret på innbetalingsgiroene vi sender ut ved betaling av medlemskapet. Bruk dette nummeret når du handler i nettbutikken eller skal utnytte medlemsfordelene som medlemskapet gir.

2. Jeg skal flytte/har flyttet – hvordan endre adressen?

Adresse, navn og andre opplysninger endrer du enkelt her .

3. Hvordan får jeg bestilt varer i nettbutikken?

Varer bestilles enkelt i både vår nettbutikk og i den danske nettbutikken .

4. Hva gjør jeg hvis jeg har ikke mottatt oblat til sykkelen min etter registrering i Falck?

Da må du ta kontakt med oss, slik at vi får sjekket om vi har overført registreringen herfra til Falck sykkelregister. Ring da helst på tlf. 22 47 30 30 (hverdager fra 10.00–15.00).

5. Jeg ønsker å registrere sykler i Falck sykkelregister, hvordan gjør jeg det?

Da må du fylle ut dette skjemaet .

6. Kan jeg betale uten KID-nummer?

Ja, det kan du, men da må du henvise til medlemsnummer. Vi ser imidlertid helst at du bruker KID-nummer, siden dette forenkler registreringen av innbetalingen.

7. Jeg har mistet innbetalingsblanketten min. Hvordan betaler jeg?

Da kan du enkelt betalt inn kontingenten direkte til vår konto 8200 01 71219 og merke betalingen med «Medlemskontingent 2013», så blir dette registrert på medlemskapet ditt. Sett gjerne opp e-postadresse i meldingsfeltet.

8. Har dere Avtalegiro/eFaktura?

Avtalegiro kan du velge gjennom nettbanken din. eFaktura har vi foreløpig ikke.

9. Jeg har betalt medlemskapet to ganger. Hva gjør jeg?

Gi oss beskjed om du ønsker det ene beløpet overført til neste medlemsperiode eller om du ønsker pengene tilbakebetalt (da trenger vi i så fall et kontonummer for å tilbakeføre beløpet).

10. Jeg tok ikke vare på giroen med medlemsnummeret – hvordan finner jeg det?

Send en epost til post@syklistene.no og be om å få medlemsnummeret.

11. Jeg glemte å be om oblat/kvittering i nettbanken. Hvordan får jeg et nytt?

Send en epost til post@syklistene.no.

12. Jeg er utmeldt men får fortsatt giro og/eller blad.

Send oss en e-post på post@syklistene.no, så fikser vi det.

13. Hvordan melder jeg meg ut?

Send en e-post på post@syklistene.no Husk å oppgi medlemsnummer og navn og at du ønsker å melde deg ut.

14. Hvordan endrer jeg medlemskategori?

Fyll ut endringsskjemaet . Dersom du endrer fra hovedmedlem til familiemedlem, må du skrive inn navnene i familien som skal registreres inn.

15. Hvor lenge varer medlemskapet?

Medlemskapet varer 12 måneder fra du melder deg inn, og det varer til du sier det opp.

16. Hvilke medlemsfordeler får jeg?

Som medlem får du tilsendt bladet Syklistene fire ganger i året. I tillegg har du muligheter til å kjøpe sykkelutstyr til reduserte priser via vår nettbutikk, og du kan også handle i vår danske søsterorganisasjons nettbutikk til medlemspris. Syklistenes Landsforening har inngått avtale med en rekke bedrifter om ulike typer rabattavtaler. Her finner du oversikten.

17. Hva koster et medlemskap?

Familiemedlemskap kr 590,–
(innebærer at alle i samme husstand kan nyte godt av medlemsfordelene)

Hovedmedlemskap kr 490,–
(gjelder deg som enkeltperson)

Ungdom under 26 år, studenter og pensjonister kr 195,–

Back to top